Jak walczyć z przemęczeniem?

Październik nas nie rozpieszcza. Chłodniejsze, krótsze dni i padający deszcz sprzyjają jesiennemu przygnębieniu. Sama padłam jej ofiarą, dlatego ostatnio nie pojawiały się na blogu żadne wpisy.

Oto kilka pomysłów jak skopać dupę jesiennej chandrze!

  1. Zerwij z cukrem! Cukier uzależnia i powoduje zmęczenie. Zaburza pracę naszych trzustek, które w odpowiedzi na wysokie stężenie cukru we krwi produkuje nadmierną ilość insuliny. W efekcie nie stabilizują one poziomu cukru w organizmie ale odnoszą odwrotny do zamierzonego efektu skutek – niedocukrzenia krwi. Oprócz zmęczenia innymi objawami niedocukrzenia krwi jest rozdrażnienie a nawet agresja.23818Trzy miesiące odwyku od narkotyku jakim jest cukier pomoże trzustce się zregenerować. Zrezygnuj całkowicie z produktów, które zawierają cukier, a Twoja trzustka Ci za to podziękuje. A Ty będziesz mieć więcej energii!

  1. Dla wielu osób najlepszym lekarstwem na zły humor, złamane serce czy miesiączkowanie jest czekolada, CAŁE TONY CZEKOLADY <3. Rzeczywiście czekolada ma w sobie substancje, które sprzyjają wydzielaniu endorfin (hormonu szczęścia). Jednak takie pobudzenie trwa zazwyczaj krótko i źle wpływa na naszą wagę. Jeżeli nie możesz obejść się bez czekolady, w podbramkowych sytuacjach wybieraj taką z zawartością kakao nie mniejszą niż 70%. Pamiętaj jednak, że aby pozostać w zgodzie z punktem 1 nie możesz urządzać Czekoladowych orgii. Z reszty słodyczy również musisz zrezygnować zupełnie, przynajmniej na okres tych 3 miesięcy.

  2. Zadbaj o to aby Twojemu organizmowi nie zabrakło witamin, soli mineralnych czy mikroelementów. Jedz dużo warzyw, owoców, nasion roślin strączkowych i produktów pełnoziarnistych. Nikt chyba nie wierzy że połknięcie kilku syntetycznych witamin w tabletce załatwi sprawę. Jeśli takie kapsułki rzeczywiście mogą pomóc w ostrych stanach niedoborów, to mimo to są źle przyswajalne przez nasze jelita.

  3. Jedynym suplementem do którego zachęcam są drożdże piwne/piwowarskie. Są one bogate nie tylko w witaminy z grupy B ale także w substancje, których współczesne jedzenie jest pozbawione. Sole mineralne i mikroelementy w nich zawarte pomagają organizmowi być na najwyższym stopniu wydajności, dzięki czemu drożdże przeciwdziałają zmęczeniu. Są też bogate w chrom, który pośrednio przeciwdziała przybieraniu na wadze. Ponadto pozytywnie wpływają na kondycję włosów i paznokci. Czyli przyczyniają się do wzrostu naszej atrakcyjności – a to poprawi humor niejednej kobiecie 😉

  4. Dbaj o siebie! Im więcej jest w nas zdrowego egoizmu tym lepiej. Wiele kobiet o zaspokajaniu swoich potrzeb myśli w ostatniej kolejności. Zupełnie niepotrzebnie! Zrób coś dobrego dla siebie już dzisiaj! Znajdź coś co sprawia Ci przyjemność. Urządź sobie małe domowe spa, poczytaj książkę, obejrzyj film, oddaj się swojemu hobby, zorganizuj przyjęcie.

  5. Otaczaj się istotami z pozytywną energią – tymi rzeczywistymi i fantastycznymi 🙂

  6. Doceń magię kolorów – spraw sobie odlotowy płaszcz w kolorze energetyzującej czerwieni lub kup sobie wściekle różową parasolkę – na pewno poprawi Ci to humor w ponury deszczowy dzień i uczyni Cię bardziej widoczną dla kierowców – Safety first!6195832868_9214889eb6_o

Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły podzielcie się nimi. Nie dajmy się jesiennemu przygnębieniu! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.